Skip to main content

Sayang Tentoobies (Part 3)

Suhaila Bt Abd Rahim

Suhaila name diberi. Lebih senang disapa sebagai Sue. Orangnye manis. Orangnya jugak kelakar. Sue sebaya dengan aku. Orangnya kadang-kadang nampak serious, kadang-kadang nampak blurr dan kadang-kadang nampak lawak. Boleh tahan jugak tahap kesengalan Sue ni bile die dah start buat lawak. Hahaha..Sue bekerja di sebuah klinik di tengah bandar KL nun. Bayangkan jauhnye Subang nak ke KL. Kalau aku lah, memang dah lame dah aku cari ruma sewa area sane. Tak gigihnye aku nak ulang alik Subang KL. Tapi aku memang tabik spring toing..toing ..toing..kat si Sue ni. Sangat konsisten bangun pagi-pagi subuh siap-siap nak pergi keje. Sue g koje naik tren. Dulu aku sebilik dengan Sue. Pukul 6 sharp jer die mesti dah bangun. Silap-silap bukan baru nak bangun tapi dah siap nk g koje dah. Pukul berapa lah gamaknye die bangun ek. Walaupun malamnya si Sue ni tidoq lewat tapi die still boleh lagi bangun on time. Itu yang orang katekan mind set. Tepat pukul 6 jer mata dah otomatik terbukak. Kalau aku lah, pukul 7 tu belum tentu aku bangun. Huntonglah opis sekangkang kera jer. Belakang rumah jer. Hehehehe...

Nak story ape lagi ye pasal Sue ni...ya..Sue ni sebaya aku. Tapi aku lagi tualah sebab die baru je masuk umur 28 tahun baru-baru ni..Sue ni lawak orangnye. Bile dah duduk keluar lepak2 dengan die memang kitorang asyik nak ketawa jer. Asyik nak gelak jer. Bukan gelak sebab die buat lawak bodoh ke hape. Tapi sebab memek muka yang die tunjukkan tu. Hahaha...memek muka die bile die blurr. Berkerut-kerut dahi tu. Si Sue ni jugak jenis suka banyak bertanya. Kalau die rase tak puas hati tentang sesuatu tu, makanya banyaklah soalan yang akan keluar dari mulut die. Kadang-kadang soalan yang die nak tanya tu tak mampu nak dijawab oleh kitorang semua. Hahaha...terlalu diluar kotak soalannya tu. Jawapan aku kadang-kadang untuk soalan si Sue ni ialah "sorry Sue....Yus x ade jawapan untuk soalan Sue tu." Hehehe...itulah selalunye yang aku jawab. Bukan ape..kadang2 malas nak jawab soalan die tu. Hahaha...sorry Sue..jangan marah aaaa.....

Tahap curiosity si Sue ni kadang-kadang over jugak. Kahkahkah. Tapi ape-ape pun seronok sangat dapat kenal dengan Sue. Sue orangnye jenis yang x banyak cakap. Tapi tu lah, biler dah start cakap tu x mahu benti plak. Ader je bende yang menjadi tanda tanya dalam kepala die tu. Sue ni manis orangnya. Aku nengok Sue ni orangnya sabar. Lemah lembut jugak. Iyer lah..pernah jadi nurse kat SJMC. Dah puas dah layan kerenah pesakit-pesakit yang ragamnya macam-macam. Mase aku sebilik dengan Sue dulu, selalu die citer pasal kerje die kat SJMC tu. Sebab ape die tak tahan nak lame kat situ lagi. Tapi aku x mahulah story kat sini. Itu antara diriku dan dirinya. Ecewaahh...

Nape aku kate Sue ni sabar dan penyayang orangnya??? Sebab dari cara layanan die pada adiknye. Adik Sue tak macam kite yang normal ni. Adik Sue tak sihat. Tapi aku nampaklah betapa rapatnya bonding antara Sue dan adiknya, Nana. Sabar jer dia layan kerenah si Nana tu. Tak cepat melenting. Tak cepat naik angin. Patutlah adik Sue sangat sayangkan Sue. Kadang-kadang Nana duk ulang alik turun naik tangga tunggu Sue bila nak balik rumah. Touching plak mak nakk....:(

Kadang-kadang nampak dorang tido berpelukkan. Nana lah yang akan dok peluk si Sue ni. Bagusnye depa berdua ni. Kalaulah aku wat gitu kat adik aku, maunye ditendangnya aku ketepi. Hahahaha...takpun dikatanya aku "woi..gila ea ko long". Hahahaha...

Keakraban Sue dan Nana bukan setakat dorang berdua jer. Dorang sangat rapat ngan adik lelaki dorang. Tak silap aku Basri kot namenye tu. Betul x Sue??? Hehehe..
Tiga beradik ni bondingnye aku tengok sangat kuat. Tak macam adik beradik lain. Aku ngan adik-adik aku pun asyik nak bertekak je kojenye. Hahahahaha...

Aku doakan hubungan dorang adik beradik akan sentiasa kekal ke akhirnya. Dan moga Nana cepat sembuh.

Sue, seronok dapat kenal dengan Sue. Agak-agak kalau ade benda yang menyakitkan hati Yus wat kat Sue, maafkan lah Yus ye. Lagi satu...lame dah kite tak together same2. Sangat jarang dah sekarang hang out ngan Sue. Kalau diajak keluar mesti tak nak ikut tau. Taouching weolllss...hehehe..tak aderlah...gurau jer...BTW, happy birthday Sue yang ke 28 tahun. Semoga hidup Sue sentiasa diberkati dan dirahmati Yang Maha Esa. Tempoh hari dah amik kursus kawen kan??? So, hebah2 kanlah tarikh majlisnye nanti yer...in sha Allah, seluruh warga Tentoobies akan menyerang Teluk Intan....yeahhhhhhh....

Itu serba sedikit story mengenai Sue, salah seorang warga Tentoobies yang masih lagi setia bersama kami semua.....


Aisyah Bt Junit

Aisyah name di beri. Masih muda belia remaja. Baru berumur 21 tahun...opppss..iye ke 21 tahun? Ke dah 22 tahun ni?? Hehehe....kirenye Maknae ( kate orang Kowiaaa) dalam kalangan warga Tentoobies. Paling muda dan paling sengal. Hahahaha....dan paling banyak buat hal....

Buat hal ape???? Buat hal yang membuatkan kitorang semua warga Tentoobies risau dan gelisah pasal die ni. Biarlah aku menggelarkan Aisyah ni Ecah yer..name glamor yang diberi oleh Farah. Teman bergusti die. Berbalik semula pada story bila Ecah buat hal...kadang-kadang mengucap panjang bile memikirkan peel si Ecah ni. Suke naww wat kami semua risau. Pernah jugak tu wat aku ni menangis. Ecah oiii..hang tak tau ke member rumah hang ni hatinye selembut roti nahu chesse...gembeng...jangan dibuat lagi peel yang lalu-lalu yer....

Pernah satu hari tu, si Ecah ni MIA. Kate orang putih Missing In Action. Mase tu Ecah koje kat Cotton On Mitsui Park Outlet. Kat area tempat jin bertendang tu kat area nak menuju ke KLIA. Last die wassup aku hanya dengan ayat "Yus" jer. Budget Yus boleh selam lah hati Ecah yek...budget boleh main telepati lah ekk....dah lah time tu baterry akuo kong. Sampai jer Noma kat umah aku tanya Ecah ade contact Noma tak. Noma kate takder. Pastu si Afiq plak wassup Noma tanya mane Ecah. Arghh...sudah..kemane plak Ecah pegi. Patutnye waktu tu die dah sampai rumah. Nak dijadikan ceritanye, Ecah baru jer beberapa hari kerja kat MPO tu. Die baru lagi kat area situ. Then, punyer lah risau kitorang bile x dapat mengesan ke mana jejak Ecah. Bile dicall tak dapat. Bile dihantar wassup tak dijawab padahal die dah bace dah wassup kitorang tu. Risau kitorang semua. Bengang pun ade gak. Orang kat rumah semua dah risau pasal die.

Akhirnya, Afiq mai lah Tentoobies decide nak cari Ecah kat MPO tu. Tak lame kemudian dapat panggilan dari Ecah katenye dah selamat sampai rumah. Mengucap panjang kami semua. Mujur tak gerak terus ke sane. Dan mujur jugak tak g wat laporan polis. Sampai-sampai rumah jer nengok Ecah dah terjelopok kat atas lantai. Nampak penat sangat-sangat. Mula-mulanya nak di"bertih jagung"kan si Ecah ni. Tapi x smpai hati plak nengok die tengah lagu tu. Si Afiq tunggu jer kat luar rumah. Aku tanyalah ape dah jadi benonye Ecah. Awat wat kami risau. Dan..dan..dipeluknya aku. Aku dah start sebak dalam dada. Aper lagi menjurai-jurailah ayaq mata Cik CT kite ni. Hahahahha....adoiii...lawaklah...Ecah...Ecah...hang jangan wat peel lagu ni lagi. Lepas dari tu, Ecah tukar kerja kat Cotton On Empire. Dekat sikit ngan rumah kitorang. Kitorang sangat risau akan keselamatan die. Oh..ya..ape penyebabnya die tak dapat dicontact dan dijejakki ialah minyak motornye habis...pastu takde cash dalam tangan. Disoronglah motornye kat highway tu. Plak tu ade dua orang mamat sewel p kacau die. Mujur jugak ader sorang perempuan berenti tanya ape masalah. Dan-dan budak lelaki dua orang tu terus blah. Nampak sangat ader niat x baik tau...akhirnye dipendekkan ceritanye Ecah dapat isi minyak motor die dan selamat balik ke rumah. Ecah...Ecah...pasal hang je kecoh satu Tentoobies.

Aku pun malas nk cerita lebih-lebih pasal si Ecah ni. Banyak nawww story2 hot yag ditimbulkan si Ecah ni. Hahahahaha.....ngan kes terjun laut lah...kes giler iphone lah...kes bawak motor tak ade lesen lah....kes nak buat bracest lah...Ecah...Ecah...hang ni memanglah.....penyeri, penggamat dan juga pencetus kontroversi seluruh warga Tentoobies.

Aper2pun ecah ni happy go lucky orangnya. Senang berkawan dengan die. Bengong pun iyer gak. Lurus pun iyer gak. Hahaha....terhibur hati kitorang semua dengan kerenah satu-satunye ahli Tentoobies yang paling muda dan paling hot ni....oppppssss...


Dipendekkan ceritanya, bertemu dan berkenalan dengan budak dua orang ni sangat best dan enjoy. Masing-masing ade kerenah dan peelnye yang tersendiri. Thank you lah sudi menyewa kat Tentoobies tu. Tak ader korang tak meriah Tentoobies. Hehehe...

Next entry yang seterusnya, kita akan bercerita pulak mengenai dua orang lagi alumni Tentoobies iaitu Watif, mama to be, dan jugak Tia, bakal busnesswoman berjaya dengan bakery chomelnye yang diberi nama "Tia's Bakery".
Nantikan kemunculan seterusnye Sayang Tentoobies (Part 4).

Sayang Tentoobie (Part 1), Sayang Tentoobies (Part 2)

Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan