Skip to main content

Free Time!!!

Hari Jumaat yang mendung dan sejuk...Alahai..bestnye kalau dapat baring atas katil berselubung dengan selimut dalam cuaca yang macam ni. Heaven rasenye..Hihihi...Tapi nak buat macam mane, tuntutan kerja mengkehendakiku untuk berada di opis waktu ni..(Skema ayat...). ye la cik siti oi...baru hari jumaat bukan hari sabtu pun..esok mengoroklah (tido@membuta) puas2 ye..Hahaha...

Boring plak rasenye hari ni....biaselah hari Jumaat, flow kerja x berapa nak active sgt..semua benda@kerja dah disiapkan pd hari2 yg sebelumnye. Hari Jumaat ni just nak submit payment je. Sat lagi nk buat filing..ermmmm..rutin yang sama setiap hari...BORING!!!!....

So, waktu2 free ni la boleh mengupdate blog aku ni..(Padahal ade je kije menanti aku di sebelah ni)..Nak story pasal ape ekkk...kite story pasal apa yang akan dilakukan pd hujung minggu ni...kite mulakan dengan malam ni...Macam biasa aku akan balik kerja pukul 5.30..paling lewat pun mungkin keluar pd pukul 6 ptg...nak terus balik rumah ke nak singgah memana?? Pikir sat...Ari ni macam malas nak masak....singgah Petronas beli waffle kot..Kalu tak, balik je rumah...masak apa yg patut....

Lepas mandi nak bukak laptop..aku nk buat operasi meng'transfer' semua khazanah2 yang ade dlm handphone aku ni ke dalam laptop...insufficient space nak update segala mak nenek apps tu..Yang paling bengang la ni...aku x dapat nk update Whassup apps aku..Tahukah kalian semua Whassup ni amat lah penting bagi aku..rase mcm x tenteram hidup kalau Whassup takde..OVER TAU!!!...ye lah..payah lah nk communicate dgn member2...mesej lmbat...Harap2 lepas dah ditransfer gambar2 dlm hphone aku ni bolehlah aku mengupdate Whassup aku tu....

Malam ni ade cerita ape ek...ermm...dah alang2 bukak laptop tu tengok lah apa yang patut yang ade dalam laptop dan external hardisk aku tu....lame dah tak bukak laptop tu tau...duk je dalam beg tu...rindu plak rasenye...Data plan aku pun banyak lagi bolehlah aku menghotspot malam ni...yahoo...aku nak pulun tengok Running Man...Oppss..cerita pasal RM ni, sekarang dah ade yang versi Chinese tau...Sama je mcm RM Korea tu tp ni versi org China nun...Nama variety game tu Hurry up, Brother...


 Ni poster Hurry Up, Brother @ Run Brother...


Run Brother skang dah episode 5 da...apa lagi..aku akan mengorder episode2 ni pada supplier tetap aku iaitu Adan..die tukang download RM2 yang aku ada skang..Hahaha...

Takpe..kite tengok dulu mcm mane performance Run Brother..nanti aku buat comparison dan pencerahan tuk kedua2 variety game show ni...

Tapi apa-apa pun Running Man tetap no 1 di hati aku..Chewahh!!!...OVER TAU....




Okay..Sabtu ni nak buat ape? Watif nak pergi Jalan Tar..katenye nak cari lagi hantaran kahwen die..Mak aiii...2 minggu je lagi kendurinye watif oii..x habis cari lagi barang hantaran..parah! parah!...Sambung balik...nak ikut watif ke idak ea g Jalan Tar ni...rasenye x la kot coz aku dah pegi dah pun last week...dah cuci mata dan cuci duit jugak..Hahaha..so, minggu ni duk rumah je...Ingat nak buat operasi mengemas dan membersihkan rumah...Kemaslah apa yang patut kat rumah tu...mengemop ke..cuci kipas ke..menyapu ke..wah..rajinnye anak pak Sarip ni kan...Sesuai sangat dibuat menantu..(Mata ke atas tangan ke bahu)..hahahaha...Petang tu g rumah Adan sat..antar pendrive...esoknye Ahad ambil balik...

Itu ajelah axtvt aku weekend ni..tapi x tahu la kot kalau ade perubahan xtvt...hahaha....

Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan