Skip to main content

The Performance Series Run 2017 - Setia Alam 19 Nov 2017

Pertama kali aku join aktiviti running ni. Bila dah join rase seronok pulak. Amekkaw..terus 10KM diambilnya. Nak buat lagu mana, dah 5KM punye registration dah closed. Nak berlari punya pasal, 10KM pun 10KM lah.

So, bayaran yang dikenakan untuk larian TPS ni adalah RM70 untuk 10KM. Kalau 5 KM fee nya RM50, kalau 21KM pulak fee nya RM90. Beza setiap larian dalam RM20. Agak mahal jugakkan!!

Pada mulanya, memang aku sangat tidak berkeyakinan untuk menghabiskan larian yang sepanjang 10KM ini. Dah kalau kat trek MPSJ tu, bukan main payah nak capai ke 5KM. 5KM jer dah amik masa sejam setengah. Tapi, pada hari kejadian aku tak sangka dengan keupayaan diri sendiri ini. Aku berjaya menghabiskan larian 10KM selama 1jam 37 minit. Satu pencapaian yang sangat dibanggakan bagi aku yang baru pertama kali menyertai aktiviti larian ini. Pada 5KM yang pertama, aku mengambil masa selama 1 jam untuk berlari, jadinya aku mengambil masa selamat setengah jam sahaja untuk menghabiskan baki larian 5KM lagi. Perghh..boleh tahan hebat. Hahaha..


We did it!!! 10KM Finisher

Alhamdulillah, larian sangat berjalan dengan baik. Ramai orang. Dataran Setia City dipenuhi dengan lautan jingga. Cantik.

Oh ya..larian kali ini aku sertai bersama dengan Intan dan juga Uji. Alhamdulillah, kami bertiga berjaya hingga ke garisan penamat tanpa sebarang masalah kesihatan.


Berjaya mendapatkan medal, finisher t-shirt apalagi kalau tak sah untuk bergambar. Hahaha..


Bersama medal kepala rimau masing-masing 
 

Larian bermula pada pukul 6.30 pagi untuk 10KM. Tapi aku dan yang lain tiba agak lewat, sampai-sampai je terus berlari. Tak dan nak warm up. Mujur tak cramp kaki tu. Pada pukul 8 pagi aku tiba di garisan penamat. Uji dan Intan menyusul selang 15 minit kemudian. Beratur amik medal, finisher thsirt dan sedikit refreshment yang disediakan oleh organizer. 

Acara diteruskan dengan penyampaian hadiah untuk mereka yang layak. Tapi tidaklah kami fokus pada semua itu. Kami lebih fokus kepada acara selfie. Penuh memori phone dengan gambar kami bertiga bersama medal masing-masing.



Jumpe pulak kawan baru..Disamping dapat menjaga kesihatan tubuh badan kerana bersenam dan berlari, kita boleh jugak dapat jumpa kawan baru, mengeratkan ikatan silaturahim..Echewahh..



Finish Line





Yeayyy!!

Acara tamat pada pukul 10 pagi macam tu. Kebetulan pulak, Setia City Mall dekat pulak kat sini so apalagi melepaklah kami kat sini makan tengah hari kat Chicken Rice Shop. Bapaklah lapar giler. Makan pun tak pandang dah kiri dan kanan. Senyap je menikmati makanan masing-masing. 

Sampai je rumah dalam pukul 1 petang, siap-siap mandi apalagi landing time lah.

Diharapkan aktiviti seperti ini akan diteruskan sampai bila-bila dan aku punya masa dan kudrat untuk menyertainya.

Next Run???


Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan