Skip to main content

Paskal The Movie againnnn!!!

Paskal The Movie againnnn!!! oh maiii...



Itu lah Siti Faiross..kalau dia dah suka satu filem tu, memang dia tak kisah nak berhabis duit untuk tengok lagi. Orangnya memang jenis tak berkira, tak kisah dan sentiasa melayan je kalau orang dah ajak nak tengok filem tu walaupun filem tu dia sendiri dah menengoknya. Hahahaha..Bertuah sape dapat memiliki hati Siti Faiross ni..Opps...Kihkihkih..

Sebenarnya memang plan nak tengok Paskal dengan kak Dayah dan kak Haiza bila dorang datang sini. Tapi aku dah tengok mula-mula dengan budak-budak opis. Lagipun aku memang nak tengok lagi filem yang super best ni. Sorry ye, jarang tau aku puji filem-filem Melayu ni. Kalau filemnya bagus, tentu sekali aku akan puji. Korang pun kan...

Weekend ni dihabiskan bersama dengan akak-akak kesayangan ku, kak Dayah dan kak Haiza. Memang lama benar tak jumpa mereka berdua. Iyer lah, kak Haiza bertugas kat Tawau, kak Dayah pulak kat Pahang, kampungnya. Memang jarang jumpa lah. Namun, bila jer kak Dayah kata nak mai hujung minggu ni alangkah seronoknya aku. Dapat habiskan masa bersama dorang, bercerita seseronoknya dan keluar bersama mereka sangat menggembirakan hati ini. Sayangnya, kak Hanis dan Norma tak dapat pulak nak join. Tak per lah, mungkin next time...

Kul 3 pagi okay kitorang balik rumah semalam. Mana taknya, dah kau beli tiket pukul 11.50 malam pukul berapa wayang nak habis pulakkan. Tapi cerita dah best, memang tahanlah anak mata dari nak terlelap. Dapat lah jumpa Jerung, Gagak, Jeb, Yan, Misi dan Ustat...Tapi aku masih lagi tak boleh nak brain kesadoan mereka tu. Aku jadi geli-geliman pulak dengan tahap kesadoan dorang tu. Lebih-lebiih lagi kalau aku tengok si Ustat, si Jeb..Dah macam monster..atas besar bawah kecik. Hahahaha..Jerung boleh tahan lagi..Aku suka gagak...ideal gitu bodynya..Hahahaha...

Kak Dayah & kak Haiza nampaknya berpuas hati dengan filem yang bercorak ketenteraan itu. Rasa kagum pastinya aka terselit dihati mereka. Dan-dan bersedia nak mengahwini abang-abang Paskal. Hahahaha..sama-sama busy so tak jadi masalah kalau selalu ditinggalkan..Macam-macamlah kakak-kakak aku ni...

Actually, ada satu pandangan tentang filem itu yang aku tak berkenan dengan mereka berdua. Bukanlah tentang filem ini, tapi lebih kepada tentang mereka yang berkhidmat dalam badan-badan beruniform ni. Memanglah kelulusan itu sangat penting untuk jadi seperti mereka. Tapi, tak semestinya kelulusan itu melayakkan mereka menjadi seorang PASKAL mahupun badan berunform yang lain. Yang penting hati yang sangat sayangkan negara dan sanggup berkorban demi negara yang tercinta tu yang penting. Kalau kau ada kelayakan yang tinggi tapi kau tak boleh nak hadap latihan ala komando memang tak dapatlah kan. Hanya mereka yang berjiwa kental je yang dapat menghadapinya. Kalau ikutkan, tentera yang bawah2 ni la yang berada di barisan hadapan. Mereka yang menerima natijah nya dulu. Orang-orang atasan hanya memberi arahan. Pendapat aku, aku lagi respek mereka yang berada di level-level bawah ni. Sebab dorang yang mempertahankan negara. Dorang yang berada di barisan hadapan.

Jujur aku katakan jugak, aku respek dengan tentera pada masa dahulu. Tentera mahupun mereka yang didalam khidmat ni sekarang aku tak berapa nak respek. Bukanlah aku tuju kepada semua, tapi mungkin ada segelintirnya. Maybe nak masuk tentera sebab nak dapatkan kelebihan yang ada. Ada pencen, ada elaun. Itu pendapat aku lah..Tapi bagi aku, aku bangga punya anggota-anggota keselamatan ini yang mempertahankan negara yang aku duduk sekarang ini.

Harapan aku mereka bekerja dengan jujur dan ikhlas. Memanglah negara kita sekarang berada dalam keadaan makmur tapi aku tahu mereka sentiasa bersiap sedia dengan segala kemungkinan in case kalau negara diserang anasir-anasir luar.

Ditekankan, aku tak tujukan rasa ketidakpuasan hati aku tu kepada semua anggota keselamatan tau. Sebab aku banyak dengar benda yang tak elok dilakukan oleh sesetengah mereka yang mana bolen mencalarkan imej anggota keselamatan. Aku respek mereka yang bersungguh-sungguh dalam melakukan tugas mereka. Janganlah disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga kan...Respek itu tetap sentiasa ada untuk mereka, namun jagalah kepercayaan rakyat seperti aku ni.....

Merepek pulak ye aku senja-senja ni. Hahahaha..Dah pukul 7.12 malam dah ni. Rasenya aku sorang je kat rumah ni. Hari pun nak huja kat luar tu. Manalah budak-budak rumah aku ni ye..Lapar ler pulak..Nak tengok lah apa yang boleh dimasak kat dapur tu. 

So, korang..rasenye ade lagi tu Paskal The Movie kat wayang. Tengok lah, support filem-filem Melayu kita yang berkualiti. Yang agak tak berkualiti tu tak yah tengok. Hahaha. Nak tengok tunggu keluar Youtube. Hohoho..

Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan