Skip to main content

Cik CT beli no baru U Mobile

Okay....petang tadi Cik CT lepas balik keje terus keluar dengan Mirrah pegi Taipan. Apa tujuan kami ke sana?? Tujuan kami adalah nak tukar simcard kepada U Mobile.....

Hohoho. Sume orang duk kata U Mobile ni jimat bukan main. Semuanya unlimited. Tapi tengok pada plan yang diambillah.

Plan asalnya, nak tukar jer no yang kitorang gune sekarang ni kepada U Mobile. Pre-paid to postpaid. Tapi, Mirr sorang jer yang tukar. Aku p beli no U Mobile yang baru. Kononnye, nak setialah sangat pada Celcom. Hahahaha..Hampehhh!!!! So, aku tukar no baru, Mirrah tukar plan Red One die kpd U Mobile. Kalau beli no baru on the spot jer. Tapi kalau ko tukar plan jer, kene tunggu dalam 2 ke 3 hari untuk no ko bertukar pada plan U Mobile.

Kitorang amik Plan Hero P48. Hanya RM48 sebulan. Apa yang Plan Hero P48 ni tawarkan kepada kita???

Free Data for Video Onz 5GB - Video Onz ni mcm Youtube lah. Tapi bagi aku 5GB ni tak cukup benonye. Hahahaha....

Free Data for Music Onz Unlimited - Gune lah tanpa had. Ko nak dengar JooX ke, Spotify ke, iTunes ke...Dengar sampai lebam. Yang ni, aku kureng lahh....

Free Data for App Onz Unlimited - Yang ni best....Memang aku sentiasa gune apps2 ni.. Whatsapp, Instagram, Facebook, Telegram, dan so on. Main sampai lebam, sampai muntah...

Apa lagi Hero P48 ni bagi lagi????

Waze Unlimited - Tapi aku tak guna WaZe..Huhuhu...

Free Call Onz Unlimited - Free call to all network. So, tak ada excuse lagi untuk tidak call mak ayah di kampung ye Cik CT. Hehehe....Free call ni kot...Semua rangkaian okayy...

High Speed Data 5GB - Lets say, kalau free data video onz dah habis, 5GB speed data ni yang akan dideduct. Okay lah!!! Habis 10GB ni kat Youtube jer lah. Hahaha....

SMS (U Mobile - U Mobile) - 3 sen/SMS

SMS (Rangkaian Lain) - 8 sen/SMS

Amacam???? Macam best kan!!! Tapi kan, line slow lah. Lambat macam siput. Huhuhu. Ke kat tempat aku ni jer. Atau phone aku ni ha. Oh ya, btw aku masuk 2 simcard dalam phone ni. Slot 1 masih lagi no Celcom, slot 2 pulak no U Mobile. Mungkin slot 1 jer yang 3G kot, tu sebab line U Mobile kat slot 2 tak berapa cun. Esok aku try tukar Simcard U Mobile p slot 1 pulak. 

Kalau sama jugak tahap kelajuannya, baiklah aku terminate. Bayar mahal-mahal tapi tak puas hati buat ape kan. Hahaha. 

So, selamat menjadi pengguna U Mobile Cik CT...





Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan