Skip to main content

PEWIIT SKINCARE

Masalah jerawat pada wajah memang merimaskan dan juga melemaskan. Adakalanya rasa sangat menyedihkan. Betul tak???

Siapa wanita dalam dunia ini yang tidak mahu memiliki kulit wajah yang cantik, bersih dan putih mulus. Bebas dari sebarang parut atau pun bekas-bekas jerawat. Tentu sekali aku tidak terkecuali. Namun, sememangnya jerawat-jerawat suka naww naik kat wajah aku ni. Aku tak tahulah kenapa. Kalau diikutkan history aku bersama-sama Miss J ni..(Biarlah aku kenalkan jerawat aku ni sebagai Miss J), tak adalah horror sangat. Kadang-kadang x ada pulak Miss J ni naik secara mengganas. Time nak period tu ada lah die naik dalam 2 3 butir. Normal lah tu kan. Tapi itu pun cepat kering dan tidak meninggalkan bekas hitam yang melampau.

Namun tidak pada penghujung tahun 2015...Tekanan ku bermula di sini...

Miss J timbul dengan ganasnya di wajah aku. Tak tahu lah apa penyebabnya. Mungkin juga cara pemakanan yang salah. Dan mungkin juga cara pemakaian produk kosmetik yang tidak betul. Walau apa pun penyebabnya, memang aku tika itu berada dalam keadaan yang sangat tertekan. Stress melihat wajah sendiri. Hahaha....

Akhirnya, setelah hampir sebulan aku tidak mengenakan sebarang skincare di wajah ku..aku decide lah nak try satu produk ni. Produk skincare ni diberi nama Pewiit Skincare. Aku jumpe kat FB. Produk ini menarik minat aku untuk mencubanya. So, aku decide lah nak try Pewiit Skincare ni. 



Mari kita tengok ape kelebihan produk Pewiit Skincare ni:

Pewiit skincare !!!!!!!......

Dalam 1set ada
- 1sabun kulit kayu manis
- day cream ( uv protaction)
- night cream ( alovera + vit A ,C E)


Kelebihannya sangat ajaib ..
€ menghilangkan jerawat batu
€ menghilangkan parut jerawat
€ menghilangkan kesan jerawat
€ memutihkan
€ mengecilkan pori kulit
€ menyihatkan kulit
€ muka andar berasa segar .
€ glowing
€ menghilangkan jeragat
€ menghikan kulit kusam
€ uv protaction
€ mengekalkan kelembapan kulit


Kandungan sabun/day cream/ night cream
® extract bunga cengkih selepas hujan
® extract kulit kayu manis turun temurun tok
® extract collagen
®extract gluta
® vitamin A C E
® extract alovera
® extract tomato
® 1 bunga cengkih = membantu menghilangkan jerawat dan jerawat batu
® 2 kulit kayu manis = membantu menghilangkan parut jerawat dan bintik-bintik hitam
® 3 collagen = mencantikan kulit dan mencerahkan kulit
® 4 gluta = melembabkan kulit wajah
® 5 vitamin A C E = menyihatkan kulit dan merawat sel kulit mati .
® 6 alovera = merawat kulit dan mengecil pori kulit wajah .
® 7 tomato = astringen untuk menghapuskan minyak berlebihan , dan vitaman A ,C untuk mencerahkan kulit kusam dan mengembalikan keremajaan kulit





Menarik dan teruja kan kandungan dalam sabun/day cream/night cream produk ni. Katanye bebas dari sebarang bahan kimia. Tak tahu lah sahih ke tidak. Tapi dah sis yang jual kat aku tu penuh yakin mengyakinkan aku so, yakin lah aku.  Kalau tipu lah aku, maka tipu lah jugak akak tu kat aku. Hahaha....(aper la ayat ko ni Yus)

Ternyata, aku yakin dengan kebenaran kata-kata sis tu sekarang. Sebabnya aku sendiri dah cuba produk ni dan ternyata aku sangat sukakan produk ni. Alhamdulillah, masalah jerawat aku dah semakin pulih. Biar pun tak pulih sepenuhnya tapi sedikit sebanyak ada lah perubahannya tu.

Perubahan yang terjadi pada wajah aku la ni:
- Kulit dah tak berminyak lagi (Yezzzaa...bangun tidur jer kulit rasa lembab dan tak melekit)
- Wajah nampak lebih segar dan berseri
- Jerawat naik pun cepat kecut dan kering (Yang ni paling aku suka..nyahh ko Miss J)
- Parut dan bekas jerawat yang dulu-dulu pun semakin pudar. (Yang ni lagi aku suka)

Paling abvious memang tang dahi aku. Giler lah dulu, Miss J naik dalam 3 biji kot kat atas tu. Plak tu besar-besar. Lepas tu Miss J tu tinggalkan bekas. Memang nampak hitam lah bekas Miss J tu. Tapi bile aku consume pakai skincare ni, bekas-bekas Miss J kat dahi tu dah semakin pudar. Gembira sungguh aku. Kawan-kawan serumah memang nampak perubahan yang terjadi pada wajah aku ni. Bila balik kampung pun mak ayah aku tegur kulit dah semakin elok. Wahhh..gembiranya aku. Alhamdulillah..syukur sangat-sangat...

La ni, aku nak repeat order lagi. Aku consume produk ni dah nak masuk 3 bulan dah. So, kalau korang di luar sana yang punya masalah kulit boleh lah try produk ni. In Shaa Allah, boleh mengurangkan masalah jerawat kat wajah tu. 

Rege?? Berapa regenye??

Pewiit skincare
(Normal Price RM250)

Untuk 99 org Sahaja..
HARGA PROMOSI
SET TRIAL -1 box rm 120 (ss rm130)
SET  JIMAT -2 boxes rm 180 (ss rm190)(jimat RM60)

* ss = sabah /sarawak..
**Nak lebih jimat pakat dengan kawan atau saudara ambk set jimat tu.


First order ri tu aku amik yang set jimat. Ader lagi kat umah tu. Just sabun je yang dah habis. Tu yang nak kene repeat order ni. Hahaha...

So, next entri pulak aku nak story pasal supplement yang baru bulan ni aku consume. Produk ni mesti korang pernah dengar punyer lah. Jadi fenomena kot produk ni. Begitu jugak dengan pengasasnya. Mesti pernah dengan PERLAKING kan??? 

So, kita ketemu di next entri ya...Daaaaa............


                                       Belanja sikit gambaq after consume Pewiit Skincare ni....

Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan