Skip to main content

Mak Jabit yang kuat membebel.....

Adoiii.....sakitnye kepala aku ni. Berdenyut-denyut rasenye. Balik kerje je dah disajikan dengan pandangan yag menyakitkan hati. Inilah buruknye kalau dalam sebuah rumah sewa tu terlampau banya kepala, tangan dan kaki. Masing-masing ikut kepala sendiri. Sakitnye hati ni...

Asyik benda yang same je duk ulang kali remind. Beritahu. Tapi still jugak xde ape2 perubahan. Buat jugak. Semuanya berpunca dari barang-barang dalam fridge lah. Barang yang disuruh buang still lagi ader duk terperap dalam tu. Kalau boleh nak disumbatkan semua barang dlm fridge..

Aper lagi..membebellah aku malam tu dlm wassup group. Norma labelkan aku Mak Jabit sebab aku suka membebel macam Pak Jabit dalam cerita hantu Kak Limah balik rumah tu. Aku bukan sesaje nak membebel tapi bile bende yang same duk ulang kali jadi memang nak kenelah dgn mak ni. Mood aku plak tengah tak okay minggu ni. Memang mendapatlah dorang semua.

Norma kate aku ni emo. Die suh aku banyak bersabar. Risau betol die takut budak2 rumah yang lain kecik hati dengan ape yang aku cakap kat akusup group tu. Masalahnye sabar aku ade tahapnye...aku dah xleh sabar lah tu sampai aku membebel panjang kat wassup group tu. Ingat aku suka ke marah-marah orang ni. Aku bukan jenis pemarah. Tapi bile aku marah memang aku x leh dan x pandai nak maki hamun orang. Kalau orang yang aku marah-marah sangat ade depan mata aku, confirm akan berjurai2 air mata aku ni sebab menahan marah. Kalau orang lain memang dah kene maki hamun. Takpun mahu kene penampaq. Sebab tu la mujur dorang xde kat rumah...kalau ader memang kene sembur dengan aku lah jawabnye. Sembur dorang dengan linangan air mata sendiri. Hahahha....

La ni aku dah cool down dah..aku pun dah say sorry kat dorang. Kot2 ader plak yang kecik hati dengan kate2 aku tu. Ader plak yang pindah rumah sebab tak tahan dengan ketua rumah yang kuat membebel. Hahaha....aku sayangkan Tentoobies ni. Sebab sayanglah aku marah dan membebel. Kalau tak sayang, lantak koranglah nak buat ape kat rumah sewa ni...aku tengokkan jer lah. Tapi aku x leh nak tengok dan lihat jer. Memang masing2 dah besar. Dah boleh pikir baik buruk. Tapi disebabkan dah besar lah kene selalu diingat dan ditegur.

Sebab ape?? Sebab aku sangat sayangkan Tentoobies.....

Dari Ketua Rumah Yang Kuat Membebel
Mak Jabit...

Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan