Skip to main content

Shoppe Haul 1.0

Barang shopee guwe udah sampe....

Sejak jarang-jarang dapat keluar shopping ni memang aku rajin shopping online. Selalunye kat Shopee lah. Macam-macam lah aku beli. Pocket perfume, baju tido cekci, lace underwear, humidifier, dan macam-macam lagi lah.


Abg J&T antar parcel tengah hari tadi


Baru je td sampai lagi satu parcel. Kali ni dengan hanya bermodalkan RM15 with free shipping aku dapat 8 barang. Antaranya, baju tido yang super comel, pengetip kuku yang super cute, head band yang putih warnanye bercorak telinga rabbit, travel pocket soap, travel pouch bag, travel shoe bag, tissue storage box dan kain lap yang super nipis. Hahaha. Not bad lah wei. Murah pun murah. 

Item 1 : Baju Tido

Melambak baju tido kat rumah ni ha. P beli lagi. Tp comel what baju tido ni, cume agak cekci sikit. Aku ingat labuh tp paras peha je. So, kene pakai seluar lah ni. Dun wurry, aku dah beli lagi baju tido baru. Hahaha. Aku pilih corak ni sebab die nampak gelap sikit. Tak de lah transparent sgt nanti.

Item 2 : Nail Clipper

Pengetip kuku yang super cute ni aku nak letak dalam kereta. Standby lah satu. Senang kalau kemane-mane time tu kuku dah panjang boleh potong je kat situ. Kat rumah memang dah ade satu. So, yang ni park dalam Baby O. Lagipun kecik, nak letak dalam beg pun boleh.

Item 3 : Headband

Headband yang comel ni agak nipis sedikit. Tapi okay lah, sesuai lah dengan harganya kan. Tapi aku dapat warna putih. Well, seller dah state random color which is ko akan receive whatever color yang akan seller hantar. So, aku dapat warna putih. Actually, aku dah ade satu lagi headband yang aku beli kat Daiso tempoh hari. Yang tu nampak lagi tebal lagi berbanding yang baru aku beli ni. Okay lah, buat basah-basahan kan.

Item 4 : Travel Pocket Soap

Travel pocket soap ni pun letak dalam kereta. Ade 20 pcs dalam tu siap dengan kotak sekali. Senang nak cuci tangan kalau travel mane-mane nanti. Actually, aku pernah beli barang yang serupe time shopee 12.12 tempoh hari. Tapi sampai kesudah tak sampai-sampai lagi itemnye. Import from China gaiss....aku reportlah kat seller tu then seller tu kate maybe item dah lost and nak antar the replacement. Tapi sampai kesudah non hadoo..hahaha..Tapi masalahnye bile entah nak gune soap ni. Hohoho.

Item 5 : Travel Pouch Bag

Travel pouch bag ni wajib ada. Alahaii..kan best kalau dapat travel p mane-mane. Time tu lah nak gunakan travel pouch ni. Travel pouch datang dalam tiga saiz yang berlainan. Senang nak letak toiletrist, senang nak letak adik-adik, kakak-kakak @ pakaian dalam. Lagipun waterproof. Bile lah boleh guna gamaknye. Buat masa ni aku park item ni dalam Baby O dulu.

Item 6 : Tissue Pouch

Tissue pouch ni pun aku beli dan akan letak dalam Baby O nanti. Senang nak capai tisu kat dalam kete. Tarik jer. Jimat space jugak. Tapi apasal entah aku pilih warna hitam ni. Hohohoho..

Item 7 : Kain Lap

Kain lap ni pun aku beli wei. Alah, baper sen je. Actually, ni kain lap kitchen tapi aku akan letak kain lap ni dalam Baby O nanti. Senang nak lap ape-ape nanti. Selit je dalam box Baby O nanti. Yang ni aku pilih warna pink grey. Nice jugak. Lembut je kainnye.

Item 8 : Travel Shoe Bag

Last item untuk shopping haul kali ni. Aku memang dah lame aim benda alah ni. Senang wehhh nak letak kasut nanti. Misalnye kalau baru balik hiking, masukkan je kasut hiking yang kotor tu dalam ni. Setel masalah. For now, aku letak sport shoe aku je dalam ni. Then, item ni akan di park dalam Baby O.

Setel dah shopping haul barang shopee yang aku beli last week. Not bad jugak penghantarannya. Fast delivery. Item diterima dalam keadaan baik semuanya. Oh ya, aku beli rate lagi seller ni. Line tak berape cun. 





Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan