Skip to main content

Lebam derma darah

Awat ehh, tiap kali derma darah jer sekitar lengan tempat bekas kene cucuk jarum tu mesti lebam??
Dah hampir seminggu dah ni. Lebam tu tak surut-surut. Macam ada darah terkumpul kat situ. 


Gambaq belah kiri tu, after lepas derma darah. Belah kanan tu pulak selepas seminggu derma. Nampak macam merebak kan??
Sakit??
Tak ade lah rase sakit sangat pun. Cume kalau dipicit tempat tu memang rasa sakit lah. Huhuhu. Lenguh pun lenguh jugak. Harap-harapnya lebam ni makin surut lah kan.

Masa aku derma hari tu, darah aku tak bergerak dengan lancar. Lame jugak lah aku duk atas katil tu. So, aku perasan lah nurse tu usik-usik aku punye saluran darah tu. Lepas tu die usik-usik jarum tu. Terasa ngilu lah jugak. Ke mungkin disebabkan itu lengan aku jadi lebam teruk??Hehehe..Tak tahulah. Kate orang lepas derma darah jangan lah angkat benda-benda berat. Minum air putih banyak. Makan jugak sebiji asid folik & zat besi yang disediakan masa time derma darah tu. Ader je hari tu aku dapat. Tapi aku tak telan pun. Hahaha...Ada dalam beg kerja aku tu.

Mungkin jugak aku tak tekan kuat kot bekas cucukan jarum lepas dah amik darah tu. Tapi memang wehh, bengkak wei tempat bekas cucukan jarum tu. Aku nak angkat takbir pun payah. Sakit giloss.

Tapi itu tak akan menghalang keinginan aku untuk terus menderma darah pada mereka yang memerlukan. Hehehe...

So, doakan lengan aku kembali pulih ya...

Comments

  1. Alhamdulillah saya pun baru je lepas derma darah semalam. 1st time lebam. Mungkin sebab tak tekan kuat lepas cabut jarum. Hopefully cepat ar baik lebam ni..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan