Skip to main content

Bye Bye 2016..Hi 2017....

Hari ini hari terakhir untuk tahun 2016. Esok sudah memasuki tahun 2017 pulak...
Happy New Year korang-korang..

Azam tahun lepas nampaknya banyak yang tak tercapai..

Aku listkan beberapa azam yang ingin aku laksanakan pada tahun ini pulak..

1) Travel
Yesszaa...Acheh jadi destinasi pertama travel aku tahun depan iaitu pada bulan Februari. Boleh dikatakan jugak inilah kali pertama aku bakal menjejakkan kaki ke luar negara. Echewahhh...
Seterusnya pulak, pada bulan 4 supposely aku join ekspedisi menawan Gunung Kerinchi, Indonesia. Tetapi, hajat tak kesampaian. Huhu..Pada bulan Ogos pulak misi jalan-jalan makan angin Sabah. Tak dilupa jugak, trip bajet Menjejak Penang coming soon.

Masjid Raya Baiturrahman

Gunung Kerinchi

Kundasang, Sabah

Jambatan Pulau Pinang

2) Passport
 Okayy...tahun depan tahun aku jalan-jalan makan angin. So, tak boleh nak jalan-jalan kalau passport tak ade.. Hahaha...Tinggallah mereput dalam rumah tu nanti. Makanya, ekspedisi buat passport haruslah bermula. Bila tu? Januari ni lah..... 


3) Bayar semua tunggakkan duit PTPTN
Ini wajib. Dah kalau tak bayar tunggakkan then buatnya kau sangkut masa kat imigresen tak ke nyaya nanti. Jangan buat pasal Faiross oii...kalau sangkut, jawabnya drama sayu lambai tangan pada Kak Dayah ajer lah...Kuikuikui...Keluarkan jer KWSP nanti. Tolak je dari situ. Lagipun bukannya banyak tunggakkan tu. Sikit ja...Kuikuikui....Bila lagi nak guna wang hasil penat lelah berkeja kan.....


4) Nak daki seberapa banyak gunung kat Malaysia ni
Hajat nak mendaki gunung luar dari Malaysia tak kesampaian. So, cover je lah gunung-gunung di Malaysia. Tak kurang cantiknya jugak. Antara gunung dalam list aku untuk tahun 2017 ialah Ledang, Muntahak, Telapak Buruk, Pulai dan juga Baling. Ohh ya...tanggal 14 & 15 Januari ini, aku dan rakan-rakan bakal mendaki Gunung Pulai dan Baling. Waduhh...tak sabar rasanya...

 
5) Cari calon suami
Kahwin???? Ohh..tentu sekali tidak lagi. Rasanye tak kesampaian hajat tu nak dilaksanakan pada tahun 2017 ni. Calon pun tak ade lagi...Acaner nak kawen???So, tahun ini usaha keras mencari calon zauj...Kuikuikui...


Mungkinkah ini orangnya???

6) Kereta
Bezza dah memang sedia ada kat rumah tu. Tinggal ready nak bawak dan sambung bayar bulan-bulan jer..Tapiii..Tapi kan...alorhh..tak berani nak bawak kereta lagi..Kuikuikui...Acaner ni?? Tengok lah tahun depan nanti...Hahaha..

7)Nak kurus
BMI dah terlebih ni..So, nak tak nak kene kurangkan sikit berat tu. Seriously, berat aku now dah 61KG. Bapak ahh..dulu time belaja 51KG je kot. Sebab ape ea?? Nak kata stress dengan keje tak jugak. Hurmm..betullah..berisi sebab senang hati katanya. Hahaha...So, mulai sekarang kena start bersenam dan berjogging lah....Trek MPSJ!! Mu tunggu aku datang k.....

8)Menabung
La ni banyak dah cara-cara nak menyimpan duit. Tahun lepas duit tabung aku dah mencecah RM230. Tak tahu lah bila nak pergi bank tu. Nanti-nantilah..tunggu sampai tabung tu betul-betul penuh dulu. Untuk tahun 2017 pulak, nak start kumpul every week. Start dari RM1 dan seterusnya bertambah pada setiap minggu. Boleh lah nanti buat bajet nak travel..Hehehe 

9) Perbanyakkan posting
iya....tahun 2017 ni aku nak banyakkan lagi entri dalam blog Cik CT. Actually banyak lagi entri yang aku tak posting. So, tahun 2017 ni aku penuhkan blog aku dengan entri-entri yang menarik. Tunggu......

10) Kumpul Gold Bar every month
Yeszaa....start tahun 2017 ni aku nak menabung gold bar pulak. Every month. Untuk simpanan masa hadapan jugakkan. Tahun 2016, tak banyak pun gold bar yang aku simpan coz masih tak tahu lagi pasal gold-gold ni. So, tahun 2017 kene achive target utk ade 12gram gold bar. In sha Allah...

11)...............................

12)....….............

13)....…...........


To Be Continued..


Apa-apa pun...
Selamat Tahun Baru 2017...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan