Skip to main content

Aktiviti Ku di Opis

Hahaha..seperti apa yang tertera di atas tu..lain plak isi dr tajuk kat atas tu kan...APA SUDAH JADI DENGAN MANU AKU???

MANU????tak tau???manuskrip lah......novel yang aku try karang ni la.....hihihi...kalau ikutkan ni aku da karang 2 manu..tapi sumenye dah tersangkut....smpi sekarang tak gerak2 lagi...xder idea la nak buat....lagipun hilang fokus.....untuk manu aku yang pertama, yang masih lagi belum bertajuk ader lagi tersadai dalam lappy aku...x bersambun lagi..bile nak sambung aku pun xtahu....tapi untuk manu yang pertama ni dah banyak jugak la aku karang..cume aku x masukkan jer dalam blog aku ni..nanti2 lah...untuk manu yang kedua aku dah masukkan.....sikit jugak la..aku xder idea lagi..berhenti cmtu jer...

Nantilah aku sambung...dah habis blaja ni aku try la menaip semula....hihihi..mane tau leh jadi penulis novel nnti..hahaha...alar...aku saje je suke2 ni...saje mengisi masa lapang....daripada x buat ape kan.....tapi masalahnye nk memerah otak nk cari idea tu......ishh.....payah...xtaulah aku ni boleh ke idak jadi penulis...penulis saje2 boleh la kot...hahaha.....................

Balik kampung nnti aku cuber la memerah otak mencari idea...nengok citer2 korea....tetibe aku nk bercerita pasal fenomena drama-drama korea yang melanda orang2 kite ni....tp jam dah pukul 4:51 pm...rasenye x sempat nk bercerita..aku hold dulu n sambung esok......nak BALIK...........................

*************************************

Hye..bertemu kembali....aku baru siapkan satu e-book untuk majalah kolej 15 ni..ader lagi 2 buku lagi...sempat ke tidak aku habiskan ni..kalau x sempat staff lain la smbungkan..hikhikhik...aku kan esok da habis.....benonye sv memang da lame suh aku scan majalah2 ni nak wat e-book tapi aku lengahkan..maklumlah tgh nak siapkan system aku tu...hehehe..nasib baik la sv aku x marah..kihkihkih....

key...esok ari terakhir aku kat sini..dengar kata nak wat makan2...makan tengah hari..hikhikhi..okey la tu..jimat sikit budget aku tuk makan tengah hari esok.....hihihi....

eh..aku ni nak bercerita pasal aktiviti2 aku kat opis ni......nak tau ape aktiviti yang selalu aku lakukan kat opis dikala aku keboringan???????????????



Pernah nengok icon ni???mesti penah nengok kan....ni la salah satu blog gossip2 dan hiburan tanah air kite ni...so,tiap2 ari aku akan singgah kat sini..tiap hari dan ketika..hahaha....banyak giler aku tau pasal gosip2 artis Malaysia ni...macam2 tau...aku bace naik tergelak..yang paling aku x boleh blah bile bace ruangan komen2 dorang ni...Mak aiii.....macam2 komen ader...benonye dorang bukan skadar komen, mengutuk mengeji siap...macam2 lah...dan aku terjebak sekali membace,...tapi xder la smpi terniat nak ikut join dorang beri komen yang langsung x bernas tu...baik diam..bak kata orang BERDIAM ITU LEBIH BAIK...kan???

Aktiviti lain yang aku buat adalah mendonlod citer2 yang ader dalam You Tube tu..tak kire la citer melayu ke, hindustan ker, omputih ker, jepun ke, korea ker...tp yang paling aku suke donlod citer korea la...banyak giler..penuh kot hardisk pc opis ku keje kan..nengok la sendiri ni..............



hahaha...tinggal separuh tu....ari tu lagi la..suku pun x sampai..habis penuh biru tu.....tapi bile ader satu hari tu technician datang terpaksa lah aku mendelete beberp citer..nanti watnye technician tu nengok kantoi la aku...tak wat keje ke aper...hahaha..tapi citer2 ni sume dah aku transfer dlm external n lappy aku..so, dun wurry la..hahaha.........

pasal citer korea....setakat ni banyak gak la aku donlod...latest aku nengok citer Marry Me Marry.........



Best la citer ni...sweet tau...better korang nengok..aku paling suke hero die....Jang Seuk Gung....ntah betul tidak nama die aku tulis ni....bapak comey giler die ni tau.....heroin die kalau korang kenal budak pompuan yang berlakon dlm citer Auitumn In My Heart...yang jadi Hun Sung versi remaja.....ape name die ek?? Moon Geun Young..(setelah aku tanya Pakcik Google).Besar dah kan......comey plak tu.....paper pun aku memang enjoy nengok citer ni...senyum sokmo jer...nengok sorang2 kan..hihihihi

Citer lain yang tertera kat bawah ni:

2.My Princess



My Princess pun okey...sweet...tapi mula-mula tu agak membosankan....dah episod seterusnye aku mula seronok.....sweet jer hero....sape ntah name die...heroin die pun aku x kenal..aku suke nengok jer....pelakon sorry to say aku x kenal..hahaha...................

3: Playfull Kiss


Citer ni pun best..sweet giler..aku rase kan sume citer2 korea ni sweet la...lebih2 lagi dorang ader pelakon lelaki yang kacak dan jambu...memang la setiap gadis2 kat luar sane mengidamkan lelaki seperti dorang ni..hahaha....AKU????? Tak Kot............hahaha......

4 : Mung Nyul Spy



Drama ni agak bosan..tapi aku tetap habiskan jugak...hahaha..............so, NO KOMEN............

5 : Fugitive Plan B

Citer ni aku x nengok lagi...adik aku si ateh tu suh donlod...nak nengok lagi...balik kampung ni aku ngan die habiskan mase nengok drama ni la...:)

6 : Autumn In My Heart


Drama yang asik menangis ajer kejenyer...dah lame kot drama ni..aku jer yg x penah nak nengok..kali ni aku nak tengok la....sambil2 berehat2 kat umah tu nunggu offer keje aku layan lah drama korea ni...hahaha

7 : Poseidon


Drama ni pun belum nengok lagi.....hero die Choi Siwon tu yang aku p donlod...ala, salah sorang anggota Super Junior...hihihi...best ke idok die belakon yek............

Banyak lagi citer lain aku donlod...bukan setakat drama korea..drama jepun aku donlod sekali tau..........itu lah keje aku kat opis..mendonlod jer kojenye.....tu belum citer2 melayu..lagi banyak...nak nengok xtau la bile..donlod jer dulu..hahaha

key la...aku nak korang layan lagu OST dr drama Marry Me Marry...aku suka dengar lagu2 ni...:)

Lagu Pertama SUPERSTAR.....


Sweet kan......

Lagu kedua......Hello Hello............Lagi suweeettttttt..............


Banyak lagi la citer korea...nanti lah aku smbung untuk entry yang akan dtg............Daaa....................

Comments

Popular posts from this blog

Hajat - Haida (Lirik)

Hajat - Hajat Bisakah kau tempuh ranjau ini Yang pastinya jurang menghalang Sanggupkah engkau Susah payah bersamaku Janganlah pula nanti Kau menyesali Setelah melalui Ku sekadar mawar di jalanan Tak bererti duri yang dipandang Rupa adalah diangankan setiap insan Betapa jauh jarak kita berdua Janggal digandingkan Pernahkah kau fikir satu masa nanti  Sayangku apa kan terjadi Pasti gelora yang akan melanda Kita berdua akan karam Ohh kasihh...... Sungguhku mengerti Tulus benar oh kasihmu tak kusangsikan Seputih hatiku itulah kasihmu dari dulu dan kini Ohh sayangku..... Lupakanlah semua hajat untuk memiliki diriku ini Tak sanggup rasanya dirimu dicerca  Maka retak kasih saudara Kita saling kasihi Jadikanlah itu memori Sayangku moga engkau tahu Tidak semua cinta bersatu

Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin

Tarikh : 16 September 2020 Tempat : Bukit Sapu Tangan ❤ Tasik Cermin Starting Point : Alam Budiman Trail Tempoh Pendakian : 4 jam 35 minit turun dan naik  Total Jarak Pendakian : 13KM Tahap Kesukaran : Easy to Moderate Log perjalanan  Baru aku tahu yang area aku duduk sekarang ni rupa-rupanya ada 1 trail hiking yang kian dikenali dan menjadi pilihan hikers untuk melakukan aktiviti hiking mereka. Tak ku sangka, kawasan hutan tepi rumah aku ini merupakan satu kawasan hutan simpan. Patutlah kadang-kadang hari minggu penuh kereta bersusun tepi jalan sampaikan sekarang dah tak dibenarkan park disitu lagi since telah menganggu pengguna jalan raya yang lain. Kawasan hiking yang aku maksudkan ialah Setia Alam Community Trail . Dekat je dengan rumah aku. Keluar je kawasan apartment, lepas Petron amik simpang ke kiri jalan besar. 1st simpang tiga masuk kiri. Haaa..situ lah starting point nak ke Bukit Sapu Tangan & Tasik Cermin. Actually, lame sangat teringin nak ke sini. Namun tak ada sape y

Bila Meter Air Menderu Laju

Huhuhuhu...Sedihnya hati..sakitnya hati...kecewanya hati...segala jenis rase ade kala ini tatkala mengenangkan jumlah bil air Tentoobie bulan lepas...Mengucap panjang Cik CT dibuatnya bila melihatkan total amount yang perlu kami bayar nanti. Tak dapat nak dinafi lagi..dan tak dapat nak dipertikaikan lagi. Ternyata benar yang jumlah bil air bulan lepas melangkau ke tiga angka. RM215..RM215 (meh Cik CT 'bold'kan) uollss kami perlu bayar jumlah penggunaan air yang keluar padahal dalam erti kata yang sebenar-benarnya kami bertujuh takder lah guna air sampai melambung ke jumlah itu. Nampak macam kami tengah buat kenduri kawen besar-besaran atau ada kolam renang je sampai bil air melambung macam tu sekali. Actually every month, bil air Tentoobie lebih kurang dalam RM60 hingga ke RM70 jer. Paling banyak pun RM95. Benar-benar menguji tahap kesabaran seluruh warga Tentoobie khususnya Cik CT ni ha sebagai ketua rumah...Tak tenteram jiwa dibuatnya. Emosi Cik CT dan kawan-kawan